Tuesday, April 13, 2010

Jalan Jamm & Makan Tengahari

Entah apa la ceritanya, pagi ini aku sampai office 5 minit ke jam 10 pagi. Tidak tahu apa puncanya menyebabkan kesesakan yang teruk sekali bermula dari Jejantas Sg Buluh di PLUS Highway. Selalunya aku memang la lambat, tapi tidak la seteruk ini. Mentang mentang jadi co-pilot, aku bantai tidur hampir 2 jam melayan jam tu di dalam kereta yang dipandu Mat Rock. Sesekali tersedar, masih tidak melepasi plaza tol Duta lagi, sambung lagi melayan mata. Cuma dalam masa aku tersedar itu, ku terdengar Mat Rock hendak makan masakan Minang untuk lunch nanti.

Sebelum keluar dari kereta sempat ku tanya lagi, betul ker nak pergi cari masakan minang? Angguk. Aku nak ikut, jam 12.30 pm ku suruh dia ambil aku.

Kelewatan 15 minit dia sampai, kami terus ke Jalan Gombak, menuju ke restoran masakan Minang. Tidak ingat apa namanya tapi di seberang sana akan kelihatan Restoran Hj Tapah dan Nasi Ayam Mencongkam.

Nampak berselera dia makan, begitu jugak aku. Sayur kesukaan ku - bayam goreng, jantung pisang masak lemak, terung berlado dan gulai tetel menjadi pilihan. Teh-O ais minumanku. Mat Rock memilih rendang hati, kentang berlado (not my taste... hehehe) dan sayur campur bersama 2 gelas air kosong. Cost lunch berdua untuk hari ini RM13.20 semuanya. Lumayan.

Emmm... puashati la... sesekali tukar selera.

No comments: